Thursday 18 September 2014

GEOMATIKA FUTSAL JERSY

>As salam buat semua.....apa kabar? project kali ni kami dpt buat jersy untuk team futsal geomatika Universiti di Petsling Jaya Selangor...Budak budak kalau main futsal mesti nak pakai jersy yang hebat dan menarik, bagi naik semangat sikit walaupon main x seberapa...hehe...boleh buat pasukan lawan gentar melihat kehebatan jersy pasukan kita....mulakan dgn perang psykologi...hehe

>pada mulanya design yang diberi ada beberapa jenis kat aku....mula-mula rasa tak yakin dgn hasilnya kerana printing logo siap designnya yang besar....tgok bawah ni design yang mula-mula diberi kpd aku....

>disebelah kiri ni design pertama yang nak di print atas baju...Logo dan tulisan Geomatika besar....yang susahnya nak dibuat ialah yang dot dot dot bawah logo tu.....kalau besar xpe ni kecik kecik.....problem mungkin akan timbul bila nak cabut vinyl / sticker tu nanti......sebelom bermasaalah aku mintak design garis lurus kat customer....x la kepala den pecah nanti...




> Nasib baik dia setuju menukar design....kalau tidak remeh dan jenuh la aku nak mengadap permasaalahan ini...(perghh ayat aku).....

>Setelah pelanggan setuju tukar design sedikit, tanpa lengah masa aku trus menjalankan kerja2 printing baju dia walaupun badan ada sengal2 ni...... Biasala aku x boleh layan sengal badan ni sanagat kalau tidak kerja jadi ke laut. Printing ni bukan kerja yang mudah ia memelukan konsentrasi dan daya fokus yang tinggi....cewahhhh...


> Lihat gambarajah tshirt diatas atau lebih dikenali dengan mocked up baju......pelanggan inginkan printing jersey futsal seperti ini....aku sebagai printer mesti menggunakan segala kepakaran dan pengetahuan bagi merealisasikan baju / tshirt / jersey pelanggan dalam keaadaan memuaskan.....

> Biar pelanggan puas hati dengan quality seni printing tshirt aku hasil pertapaan di gunung tengkorak.....perguruan dan pertapaan ilmu dari seorang guru printing baju / tshirt....hehehe.....

>  Setelah segala ilmu yang diturunkan telah di praktikkan dengan ikhlas hati, jersey / baju / tshirt pelanggan telah selamat di printing ke atas jersey..... Tgok gambar kat bawah..... jgn tenung lama2 plak gambar tu....hahaha



> Tadaaaaa!!!!! sebijik la aku buat....(ini ayat pelanggan tu tau)........dia berpuashati dgn hasilnya, printing baju / tshirt / baju.......Sehingga kini dia masih menghantar kat aku jika dia nak printing t shirt / baju / jersey....

>tamat.


>

No comments:

Post a Comment